Op donderdag 10 april zijn we verder gegaan met het tekenen
van de integrale ideeën. Ieder groepslid heeft een integraal idee getekend we
hebben er dus in totaal vier. Deze integrale ideeën zijn getekend door gebruik
te maken uit de in de morfologische kaart geselecteerde keuzes. Toen iedereen
klaar was met het teken van het integrale idee hebben we gezamenlijk een keuze
gemaakt voor het model dat we zouden gaan maken. We hebben bij deze keuze de
vier integrale ideeën naast elkaar gelegd en de sterke punten van ieder idee
meegenomen voor de bouw van het model. Door deze werkwijze hebben we ervoor
kunnen zorgen dat ieder groepslid zijn bijdrage heeft kunnen leveren aan het
modelontwerp. Na het maken van deze keuze zijn we begonnen met de bouw van het
proof of concept. We zijn gezamenlijk gestart met het verzamelen van de materialen.
Na dat we deze materialen hadden verzameld hebben we de taken verdeeld. Ik zelf
heb me bezig gehouden met het maken van de conus waarin het venturi effect zal
wordt gebruik om de hovercraft vooruit te stuwen. Tijdens het maken van deze
conus ben ik gestart met twee blokken schuim die ik op dezelfde grote heb
gesneden. Na het maken van deze blokken heb ik de maat van de propeller
opgemeten en het gat in één van de blokken op deze maat gesneden. Toen heb ik
hem nog wat aangepast zodat het de juiste grote had en verder opgeschuurd.
Daarna ben ik gestart met het maken van de andere kant eerst heb ik een kleiner
gat gemaakt dan in het andere deel. Toen heb de grote cirkel overgetrokken
rondom de kleine cirkel. Daarna ben ik gestart met een stanleymes om de kleine
cirkel mooi in de kleine cirkel te laten over lopen. Toen de hoofdvorm was
uitgesneden heb ik hem vlak geschuurd. Daarna heb ik beide delen op elkaar
gelijmd en verder vlak geschuurd. Als laatste heb ik de conus afgerond aan de
boven zijde en verder afgeschuurd. De conus was nu klaar.
Er moest nog een kleine aanpassing worden gemaakt in de het
conusmodel om plaats te maken voor de servo om het stuurmechanisme te laten
werken.
Aan het eind van deze dag hadden we het volgende af.
- Conus plus propeller voor thrust voorbeweging.
- Bovenplaat van de hovercraft.
- Onderplaat van de hovercraft.
- Flappen voor het sturen.
Ik heb geleerd van deze dag hoe je door middel van
verschillende integrale ideeën een model keuze kan maken. Ik ben blij met deze
manier van werken omdat zo iedereen zijn bijdrage kan leveren. In het vervolg
zal ik het daarom weer op dezelfde manier gaan aanpassen. Verder heb ik geleerd
hoe je een conus kan maken waarin het venturi effect is verwerkt. De werkwijze
die ik heb toegepast vond ik erg prettig werken. Verder ben ik benieuwd naar
het eindresultaat dit zal op bouwdag twee worden afgerond.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten